Charitní středisko Michala Magone - krizová pomoc
Václava Košaře 249/12a, 700 30 Ostrava-Jih, Dubina
Telefon: 599 527 250
730 573 037 (Po-Pá: 8-20 h)
730 573 037, 732 632 318 (Pohotovost So-Ne: 8-20 h)
E-mail: magone.kp@ostrava.charita.cz
Sociální pracovník: Bc. Monika Humplíková
Telefon - sociální pracovník: 730 573 037
Vedoucí střediska: Jiří Hořínek
Telefon - vedoucí střediska: 732 632 318
Počet zaměstnanců: 4,20 (přepočet k 31. 12. 2024)
Kapacita služby: 9 klientů služby
Počet uživatelů v roce 2024: 360 (225 kontaktů, 767 intervencí, 1 072 lůžkodnů)
Datum založení střediska: 2007
Rádi bychom informovali, že Charita Ostrava a Charitní středisko Michala Magone nejsou pořadateli akce Dubina Fest 2025, která se uskuteční ve dnech 15. – 17. 8. 2025 ve veřejných prostorách u objektu na ul. Václava Košaře 249/12a, Ostrava. V případě potřeby dalších informací se kontaktujte přímo s pořadateli festivalu na: expoeventscz@email.cz, +420 724 111 142. Děkujeme za pochopení.
Propagační leták - Charitní středisko Michala Magone - krizová pomoc
Informace pro uživatele sociální služby Krizová pomoc o zpracování osobních údajů
Projekt „Potravinová a materiální pomoc nejchudším osobám III (POMPO III)" je spolufinancován z Evropského sociálního fondu v rámci Operačního Programu Zaměstnanost plus (OPZ+) a státního rozpočtu České republiky.
Registrační č. projektu: CZ.03.04.01/00/22_010/0001326
Období realizace projektu: 1. 5. 2023 – 30. 4. 2026
Název programu: Operační program Zaměstnanost plus (OPZ+)
Zapojený subjekt projektu: Diecézní charita ostravsko-opavská
Spolupracující subjekt projektu: Charita Ostrava
Hlavní cíl projektu: Předmětem projektu je zajištění potravinové a materiální pomoci, která je osobám z cílových skupin projektu distribuována prostřednictvím partnerských organizací a jejich zapojených subjektů. Poskytovány budou vybrané potraviny, hygienické prostředky, základní domácí potřeby, textilní výrobky a případně další materiální pomoc. Společně s distribucí pomoci jsou podpořeným osobám poskytována doprovodná opatření s cílem přispět k dlouhodobějšímu řešení jejich nepříznivé životní situace.
„Děti a mládež jsou to nejcennější, co lidstvo má. Veškerá námaha, která
se vynaloží v práci pro ty nejpotřebnější, není marná, i když výsledek se neprojeví ihned. Mladí nás zlobí, provokují, abychom jim mohli dokázat, jak je máme rádi.“
P. Jiří Reinsberg
VEŘEJNÝ ZÁVAZEK
POSLÁNÍ
Posláním Charitního střediska Michala Magone – krizové pomoci v Ostravě – Dubině je poskytnutí nezbytné individuální pomoci a podpory osobám s dětmi, které se ocitly v akutní krizové životní situaci, převážně spojenou s bydlením, a nejsou schopni ji aktuálně řešit vlastními silami. Poskytnutím krátkodobé bezplatné pomoci spojené s ubytováním a základním sociálním poradenstvím, těmto osobám napomáháme překonat akutní krizi a podporujeme jejich kompetence v opětovném začleňování do běžného života.
CÍL
Cílem sociální služby Krizová pomoc je:
- snaha o zorientování se klienta ve své momentální životní situaci,
- podpora klienta v jeho aktivní a iniciativní snaze směřující k řešení této obtížné situace,
- stabilizace klienta v procesu jeho začleňování do běžného života.
CÍLOVÁ SKUPINA
Cílovou skupinu tvoří převážně osoby s dětmi nebo těhotné ženy z Ostravy a okolí, které se ocitly v akutní krizové situaci a splňují podmínky:
- aktivně a samostatně přistupují k řešení své nepříznivé sociální situace, v případě pasivního přístupu spolupracují na hledání možností řešení jejich životní situace,
- dodržují obecná pravidla vzájemného soužití a vnitřní pravidla charitního střediska.
Komu nemůžeme nebo nejsme schopni službu poskytnout:
- osobám pod vlivem návykové látky (projevy chování, agresivita, nekoordinované pohyby),
- vícečetným rodinám s více než 5 členy z důvodů omezené kapacity pokojů,
- osobám se zjevnými známkami infekčního onemocnění (kožní, respirační aj.),
- osobám agresivním (vyhrožování, útok slovní nebo fyzický),
- osobám, kterým byla služba sankčně ukončena před méně než 6 měsíci,
- dospělým jednotlivcům,
- osobám bez trvalého nebo povoleného pobytu v ČR,
- osobám se zdravotním handicapem, který jim neumožňuje komunikovat s pracovníky a je bez doprovodu (neslyšící a nedoslýchavé odkazujeme na příslušnou organizaci.
ZÁSADY SLUŽBY
- aktivizace,
- samostatnost,
- individuální přístup,
- rovnost,
- týmová práce,
- princip křesťanských zásad, naděje a optimismus,
- mlčenlivost.
Příběh:
Každý se může někdy ocitnout ve slepé uličce, ze které neví, jak ven. Paní Jana bydlela s manželem a dcerou v rodinném domě. Manželé byli v rozvodovém řízení, domluvili se na finančním vyrovnání, ale manžel domluvu nerespektoval a začal se chovat velmi agresivně. Paní Jana měla z manžela velký strach, začala mít obavy nejen o sebe, ale i o svou dceru. Nevěděla, co má dělat a kam má s dcerou jít. Sebrala tedy odvahu a vyhledala naši krizovou pomoc. Se sociální pracovnicí krizové pomoci byly zmapovány možnosti klientky. Klientce byla poskytnutá krizová intervence, také ji byla nabídnuta návazná odborná pomoc. Paní Jana měla obavu, že její manžel domov neopustí. Situace byla řešena s právničkou, po mimosoudní dohodě se klientce velmi ulevilo a byla vděčna za veškerou pomoc, která jí byla poskytnuta. Za podpory pracovníků krizové pomoci aktivnímu přístupu samotné paní Jany se podařilo zajistit klientce bezpečné místo a vyřešit situaci s bydlením, kam se mohla bezpečně vrátit se svou dcerou.
Bc. Monika Humplíková, sociální pracovnice
Projekt je realizován s finanční podporou statutárního města Ostravy a Moravskoslezského kraje.