Charitní středisko Matky Terezy - pečovatelská služba Hrabyně

SBDI, Hrabyně 201, 747 67 Hrabyně

Charitní středisko Matky Terezy - pečovatelská služba Hrabyně

Telefon: 603 408 652
Telefon - provoz: 737 558 112
E-mail: tereza.hrabyne@ostrava.charita.cz

Vedoucí střediska:
Bc. Šárka Tichá, DiS.
Telefon - vedoucí střediska: 603 408 652
Počet zaměstnanců: 4,31 (přepočet k 31. 12. 2023)
Kapacita služby (okamžitá): 4 uživatelé
Počet uživatelů v roce 2023: 40 (4 106 klientohodin, 6 003 kontaktů)
Datum založení střediska: 1. 1. 2009

CHCI PODPOŘIT SLUŽBU

Žádost o poskytnutí služeb Charitního střediska Matky Terezy
Ceník služeb - Charitní středisko Matky Terezy - pečovatelská služba Hrabyně
Ceník služeb - Charitní středisko Matky Terezy - pečovatelská služba Hrabyně - fakultativní služby
Katalog kompenzačních pomůcek
Ceník při zapůjčení kompenzačních pomůcek
Propagační leták - Charitní středisko Matky Terezy - pečovatelská služba Hrabyně

Informace pro uživatele pečovatelské služby o zpracování osobních údajů
           
Jak pečovat o nemocného v domácím prostředí - kurz - aktuální termíny kurzu v sekci webu Akce Charity Ostrava

 

"...důstojné prožívání stáří..."

VEŘEJNÝ ZÁVAZEK

POSLÁNÍ

Charitní středisko Matky Terezy - pečovatelská služba Hrabyně

Posláním Charitního střediska Matky Terezy – pečovatelská služba Hrabyně je poskytovat terénní formou individuální podporu a pomoc seniorům či osobám se sníženou soběstačností v jejich přirozeném prostředí.

CÍLE

  • umožnit setrvání uživatele v jeho přirozeném prostředí co nejdelší dobu a oddálit tak umístění v pobytové službě
  • udržet, popř. zvýšit (pakliže je to možné) soběstačnost a samostatnost uživatele/formou nácviku každodenních činností, používáním kompenzačních pomůcek atd.

CÍLOVÁ SKUPINA

Charitní středisko Matky Terezy - pečovatelská služba HrabyněSlužba je určena osobám nad 18 let, primárně z obce Hrabyně a dále z okolních obcí v okruhu cca 15 km, které potřebují pomoc a podporu v péči o vlastní osobu z důvodu nepříznivé sociální situace na základě věku či zdravotního omezení.

ZÁSADY SLUŽBY

  • PARTNERSKÝ PŘÍSTUP
    k uživatelům se pracovníci chovají vždy rovnocenně s respektem k jejich důstojnosti, uživatelé mají možnost si volit sami rozsah a způsob poskytovaných služeb, jsou podporovány jejich schopnosti a dovednosti.
  • OSOBNÍ PŘÍSTUP
    pracovníci respektují přirozené tempo uživatele, jeho zvyklosti a chování, dodržují specifický přístup k zajišťování jeho potřeb s ohledem na jeho nepříznivou sociální situaci a jeho zvyklosti v jeho přirozeném prostředí.
  • RESPEKT
    k uživatelům pracovníci přistupují vždy s ohledem na jeho fyzické, citové a duchovní potřeby.
  • Charitní středisko Matky Terezy - pečovatelská služba HrabyněPRINCIP KŘESŤANSKÝCH ZÁSAD
    na základě křesťanských zásad:
    • nést víru v dobro života a člověka do situací charakterizovaných nepříznivou sociální situací např. ztrátou smyslu života, utrpením nebo životními tragédiemi,
    • nést naději i do beznadějných situací, tzn. nabízet životní perspektivu, která má širší rozpětí než čistě lidská naděje,
    • v tíživé situaci přijímat trpícího s laskavostí.

VSTUP UŽIVATELE DO SLUŽBY

Charitní středisko Matky Terezy - pečovatelská služba Hrabyně Kontakt se zájemcem o sociální službu poskytovanou Charitním střediskem Matky Terezy – pečovatelskou službou Hrabyně se děje podáním žádosti, která je volně dostupná ke stažení na webovém portálu Charity Ostrava (www.ostrava.charita.cz). Na požádání zájemce o službu poskytovatel formulář žádosti pošle v písemné nebo elektronické podobě. Tuto žádost vyplňuje a podává zájemce o službu na základě vlastního uvážení nebo po předchozím jednání se sociálním pracovníkem charitního střediska. Zájemce o službu vyplní své základní údaje a dle vlastního uvážení napíše do žádosti její odůvodnění (osobní cíl, přání, očekávání od služby apod.). K podávané žádosti se vyjádří komise ve složení vedoucí střediska a pracovník sociální péče. Vyplněná žádost včetně souhlasu zájemce se zpracováním a vedením svých osobních údajů ve smyslu zákona č. 101/2000Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů, se zašle v písemné podobě poštou nebo osobně doručí charitnímu středisku. Žádost podaná zájemcem o službu je vyhodnocena sociálním pracovníkem a následně zařazena nebo nezařazena do Evidence zájemců. Zájemce je o této skutečnosti písemně vyrozuměn. Jednání se zájemcem o službu vede sociální pracovník charitního střediska vždy osobně. Mezi nejčastější metody práce patří rozhovor (v různých formách), dotazník, naslouchání, podpora, empatie apod. Spolu se zájemcem se mohou jednání zúčastnit další osoby, které zájemce určí. Zájemci je pracovníkem ponechán prostor pro vyjádření svých pocitů a potřeb. Výsledkem tohoto procesu je zjištění jeho požadavků, očekávání a osobních cílů, které by vzhledem k jeho možnostem a schopnostem bylo možné realizovat prostřednictvím služby Charitní středisko Matky Terezy – pečovatelská služba Hrabyně. Postupy pro jednání a poskytnutí služby novému uživateli jsou upraveny vnitřními střediskovými pravidly.Charitní středisko Matky Terezy - pečovatelská služba Hrabyně

ROZSAH POSKYTOVANÝCH SLUŽEB

Pečovatelskou službou zajišťujeme komplex služeb, přičemž klademe důraz na respektování individuálních potřeb uživatelů. Zajišťujeme především:

  • pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu (pomoc a podpora při podávání jídla a pití, pomoc při oblékání, svlékání včetně speciálních pomůcek, pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním prostoru, pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík),
  • pomoc při osobní hygieně (pomoc při úkonech osobní hygieny, pomoc při základní péči o vlasy a nehty, pomoc při použití WC),
  • poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy (zajištění stravy, donáška nebo dovoz oběda, pomoc při přípravě jídla a pití, příprava a podání jídla a pití),
  • pomoc při zajištění chodu domácnosti (běžný úklid a údržba domácnosti, údržba domácích spotřebičů, pomoc při zajištění velkého úklidu domácnosti, běžné nákupy a pochůzky, velký nákup, praní a žehlení ložního prádla, praní a žehlení osobního prádla),
  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím (doprovod dospělých do zaměstnání, k lékaři, na úřady veřejné správy, instituce poskytující veřejné služby a zpět).

Sociální pracovník zajišťuje pomoc při vyřízení a podávání žádostí (např.):

  • příspěvek v souvislosti s používáním kompenzačních pomůcek,
  • podání žádosti o příspěvek na péči,
  • vyřízení občanského průkazu či pasu. atd.

Náš tým tvoří zkušení a kvalifikovaní pečovatelé, kteří v případě potřeby úzce spolupracují se sociálním pracovníkem, duchovním a dobrovolníky. Při práci uplatňujeme Standardy kvality sociálních služeb podle zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách.

Příběh:
Většinu uživatelů pečovatelské služby Matky Terezy Hrabyně podporujeme od vzniku služby. Také paní Jana je jedna z prvních uživatelek naší služby. Naše podpora spočívá v péči o její osobu a domácnost. V posledním roce bylo poskytování služby navýšeno s ohledem na životní situaci paní Jany. Zhoršující se zdravotní stav a snižující se soběstačnost si vyžádaly větší podporu pečovatelské služby i její rodiny, která bydlí nedaleko Hrabyně. Při péči nám pomáhají její vnoučata – vozí paní Janu k lékařům, zajišťují ji léky a jsou nápomocni při zajištění větších nákupů. Uživatelka je také několikanásobnou prababičkou. Každá strávená chvíle s ní je protkána povídáním o její rodině – kdo ji navštíví, kdo bude mít narozeniny apod. Její rodina je nedílnou součástí nejen jejího života, ale i našeho poskytování služby. Těší nás, že se můžeme podílet na kvalitním prožívání života paní Jany i přes její zdravotní hendikep. 

  Projekt je realizován s finanční podporou Moravskoslezského kraje.

             Moravskoslezský kraj